Wednesday, October 28, 2009

IMTC Siries 2

Alhamdulillah Pisang-Sydney managed to organize another IMT Course-siries 1 (group 2) on 28 September - 2 October at Masjid Darul Imaan, Arncliffe. Later that weekends (3 and 4 October), IMTC-siries 2 was taken place where participants from the first and second groups were combined together.


Participants in group 2.

Participants in both groups combined.

Ustaz was addressing the symptoms of the unseen disturbances.

4 comments:

  1. assalam, hati hati kalau ada yang mendakwa anak murid us haron din atau us ismail kamus. 2 tokoh ini masih hidup dan boleh dirujuk. "dan berpesan pesanlah dengan kebenaran"

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam wbt, terima kasih atas peringatan. InsyaAllah Pisang Sydney sedang merangka program untuk membawa Ustaz Haron Din ke Sydney bagi memberikan ceramah/kursus berkaitan rawatan perubatan Islam. Jika saudara ada di Sydney, bolehlah menghadirkan diri dan menyokong usaha menyebarkan dakwah melalui perubatan Islam. Maklumat lanjut akan diberitahu melalui blog ini.

    ReplyDelete
  3. assalam, harap tuan sudah menatap kenyataan rasmi laman darussyifa.org. Mudah mudahan dapat menjadi panduan. Syukran.

    ReplyDelete
  4. waalaikumsalam wbt. terima kasih atas maklumat tersebut. Sepanjang pengenalan saya dgn ust dan maklumat yang diberi oleh beliau (dalam kuliah), Ustaz tak pernah menyentuh bahawa beliau mewakili darussyifa. Beliau hanya mewakili NGO PISANG UK dan Beliau mendapat pendidikan ilmu rawatan islam daripada tok guru di Yemen. Malah beliau menyanjung usaha Ust Haron Din (pernah berbincang bersama) dan darussyifa dalam memberi kebajikan dan berdakwah kepada umat islam. Saya khuatir maklumat yang salah diterima dan disampaikan secara tidak betul (berdasarkan andaian) akan merugikan dan mambantutkan proses dakwah yang ikhlas (lebih2 lagi kepada penduduk islam di luar negara yg amat memerlukan). Saya harap penafian yang dibuat tidak menghalang usaha dakwah ust untuk memberi ilmu dan kebajikan kepada umat islam lain di luar negara. Saya amat berharap agar segala usaha2 dakwah yg baik digalakkan bukannya dicantas.

    ReplyDelete